2013. január 1., kedd

Julia Quinn: Miss Miranda Cheever titkos naplója

A 2013-as évet egy újabb imádnivaló kötettel kezdtem Julia Quinn tollából.
Miss Miranda Cheever titkos naplója a Bevelstoke-trilógia első kötete.
Nagyon izgatottan vártam, hogy végre a kezembe vehessem az eddig megismert Bridgerton-világhoz kapcsolódó trilógia első részét. Kíváncsi voltam, hogy milyen lesz egy új családot megismerni, és remélhetőleg megszeretni.
Eleinte mikor nekikezdtem a Bridgerton-sorozatnak, kicsit nehezen tudtam elképzelni, hogy a korabeli szereplők modernebbül beszéljenek. De aztán belegondoltam, hogy végülis miért ne? 
Még mindig tetszik ez az 1800-as években játszódó Jane Austen-szerű világkép, amibe kicsit beljebb pillanthatunk Julia Quinn szemüvegét használva.
A könyv stílusa könnyed és humoros. Az eleje annyira bájos volt, főleg mikor a fiatal felnőtt Turner a csókkal kapcsolatban magyarázott valamit az akkor még 10 éves Mirandának.
Az a Turner, akit Miranda megismert, megváltozott, eléggé keserű irányba, és persze próbál tetszelegni a „rosszfiú” szerepében, de persze nem az, csak egy megbántott, megkeseredett férfi, akinek túl kell magát tennie bizonyos dolgokon, hogy végre visszarázódjon a normális kerékvágásba, igaz kicsit megváltozva. Hiszen azóta felnőtt, és az ember mindig változik egy kicsit.
Nagyon élveztem olvasni Miranda és Turner szócsatáit. Turner nekem egy kicsit Anthony Bridgerton-ra hasonlított jellemileg, meg aztán az ő helyzete, összekerülése Mirandával meg Francesca Bridgerton vadászházas jelenetére. Szóval van pár párhuzam a Bridgerton-sorozattal. Ettől függetlenül mégis egyedi vonásai és bája van a kötetnek.
Mindkét főszereplő személyisége szimpatikus volt. Miranda kedves, kitartó, kiáll maga mellett, ragaszkodó meg hűséges. Tumer meg makacs, keserű, racionális, gyanakvó, és ódzkodik attól hogy újra közel kerüljön egy nőhőz újra, amit érthető is. Egyszóval hihető és eléggé érzelmes volt a szerelmi szál, hogy élvezhető legyen.
Ami egy újdonság, hogy végre nem ér véget a könyv az esküvőnél, vagy ott, hogy ugrunk az időben és már a babát dajkálják. Végre olvashatunk a szülésről is! Ezt imádtam ebben a kötetben. Itt volt egy krízises pont is, ahol izgulhattam, hogy na, most akkor mi lesz a vége.
Vagyis a Bevelstoke-trilógia 1. része is egy ígéretes sorozat-kezdő kötet annak, aki egy könnyedebb, humoros, Jane Austen-kori modernebb romantikus könyvre vágyik.

Történet: 5/5 pontból
Karakterek: 5/5 pontból
Kedvenc karakter: Miranda, Turner, Mrs. Cheever
Tetszett: A könyv humora és bája. Miranda és Turner szócsatái.
Nem tetszett: -
Borító: 5/5 pontból
Kiadás: Gabo Kiadó, 2012.
Oldalszám: 400

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése